Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave

PinMobile BV handelend onder de naam Pinmobile (hierna: Pinmobile) is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 85811610 en is gevestigd aan Wethouder Königlaan 10 (1412GT) te Naarden.

BTW ID nummer: NL863750953B01

Artikel 1 – Begrippen

  1. In deze algemene voorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven:
  2. Aanbod: Ieder schriftelijk aanbod aan Koper tot het leveren van Producten door Pinmobile waar deze voorwaarden onverbrekelijk mee verbonden zijn.
  3. Applicatie: De door Worldline ontwikkelde Applicatie die gekoppeld kan worden aan het Product van Pinmobile.
  4. Diensten: De Dienst die Pinmobile aanbiedt is ondersteuning bij het gebruik van de door Worldline en andere partijen ontwikkelde Applicatie die aan het Product gekoppeld kan worden.
  5. Pinmobile: De rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf die Producten en Diensten levert aan de Koper.
  6. Koper: De natuurlijke- of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf die een Overeenkomst op afstand aangaat met Pinmobile voor de levering van Producten en Diensten.
  7. Overeenkomst: Elke Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Koper en Pinmobile, alsmede voorstellen van Pinmobile voor Diensten die door Pinmobile aan Koper worden verstrekt en die door Koper worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Pinmobile waarmee deze algemene voorwaarden een onverbrekelijk geheel vormen.
  8. Producten: De door Pinmobile ter beschikking te stellen of gestelde zaken is het geheel van software en hardware dat door Pinmobile ter beschikking aan Koper gesteld worden. De app is gratis en Koper betaalt voor pinreader, het abonnement en de transactiekosten.

Artikel 2 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk Aanbod van Pinmobile, elke Overeenkomst tussen Pinmobile en een Koper en op elk Product en/of Dienst dat door Pinmobile wordt aangeboden.
  2. Voordat een Overeenkomst (op afstand) wordt gesloten, krijgt Koper de beschikking over deze algemene voorwaarden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Pinmobile aan Koper aangeven op welke wijze Koper de algemene voorwaarden kan inzien.
  3. Afwijking van deze algemene voorwaarden is niet mogelijk. In uitzonderlijke situaties kan van de algemene voorwaarden afgeweken worden voor zover dit expliciet en schriftelijk met Pinmobile is overeengekomen.
  4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende, gewijzigde en vervolgovereenkomsten van  Koper.
  5. Indien één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden gedeeltelijk of geheel nietig zijn of worden vernietigd, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden in stand en zal de nietige/vernietigde bepaling(en) vervangen worden door een bepaling met dezelfde strekking als de originele bepaling.
  6. Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
  7. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404 BW en 7:407 lid 2 BW is expliciet uitgesloten.
  8. Indien in deze algemene voorwaarden wordt verwezen naar zij/haar, dient dit tevens te worden opgevat als een verwijzing naar hij/hem/zijn, indien en voor zover van toepassing.
  9. In het geval Pinmobile niet steeds naleving van deze algemene voorwaarden heeft verlangd, blijft zij haar recht behouden om geheel of ten dele nakoming van deze algemene voorwaarden te vorderen.
  10. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Pinmobile geleverde Diensten aan Koper, met uitzondering van de verwerking van kredietkaarten en internationale debetschema’s. Op de verwerking van kredietkaarten en internationale debetschema’s zijn de algemene voorwaarden van Worldline of een andere partner van toepassing.

Artikel 3 – Het Aanbod

  1. Alle door Pinmobile gedane aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Indien het Aanbod beperkt of onder specifieke voorwaarden geldig is, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. Van een Aanbod is eerst sprake als deze schriftelijk is vastgelegd.
  2. Pinmobile is slechts aan een Aanbod gebonden indien de aanvaarding hiervan door Koper schriftelijk binnen 30 dagen wordt bevestigd. Niettemin heeft Pinmobile het recht een Overeenkomst met een potentiële Koper om een voor Pinmobile gegronde reden te weigeren.
  3. Het Aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van het aangeboden Product en/of Dienst met bijbehorende prijzen. De beschrijving is dusdanig gedetailleerd zodat Koper in staat is om een goede beoordeling van het Aanbod te maken. Kennelijke vergissingen of fouten in het Aanbod kunnen Pinmobile niet binden.  Eventuele afbeeldingen en specifieke gegevens in het Aanbod zijn slechts een indicatie en kunnen geen grond zijn voor enige schadevergoeding of het ontbinden van de Overeenkomst (op afstand).
  4. Aanbiedingen of offertes gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
  5. (Op)levertijden en Termijnen vermeld in het Aanbod van Pinmobile zijn indicatief en geven de Koper bij overschrijding ervan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
  6. Een samengestelde prijsopgave verplicht Pinmobile niet tot levering van een deel van de in de aanbieding of Aanbod begrepen zaken tegen een deel van de opgegeven prijs.

Artikel 4 – Totstandkoming van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat Koper een Aanbod c.q. Overeenkomst van Pinmobile heeft aanvaard door een aanvraag te doen via de website.
  2. Een Aanbod kan door Pinmobile gedaan worden via de website, per e-mail of telefonisch.
  3. Indien Koper het Aanbod heeft aanvaard door een Overeenkomst te sluiten met Pinmobile, zal Pinmobile de Overeenkomst met Koper schriftelijk, althans per e-mail bevestigen.
  4. Indien de aanvaarding (op ondergeschikte punten) afwijkt van het Aanbod is Pinmobile daaraan niet gebonden.
  5. Pinmobile is niet gehouden aan een Aanbod indien Koper redelijkerwijs had kunnen verwachten of heeft moeten begrijpen of behoorde te begrijpen dat het Aanbod een kennelijke vergissing of verschrijving bevat. Aan deze vergissing of verschrijving kan Koper geen rechten ontlenen.
  6. Het herroepingsrecht is uitgesloten.

Artikel 5 – Duur van de Overeenkomst

  1. De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en gaat in op het moment dat Koper de activeringscodes heeft ontvangen, tenzij de inhoud, aard of strekking van de opdracht met zich brengt dat zij voor een bepaalde tijd is aangegaan. De duur van de opdracht is mede afhankelijk van externe factoren waaronder begrepen, maar niet beperkt tot de kwaliteit en de tijdige aanlevering van de informatie die Pinmobile van Koper verkrijgt.
  2. De Overeenkomst kan door beide partijen schriftelijk worden beëindigd met een opzegtermijn van één kalendermaand. De opzeggingstermijn gaat in op de eerste werkdag van de maand volgend op deze opzegging. Pinmobile dient deze opzegging schriftelijk te bevestigd.
  3. Zowel Koper als Pinmobile kunnen de Overeenkomst ontbinden op grond van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst indien de andere partij schriftelijk in gebreke is gesteld, en hem een redelijke termijn is gegeven tot nakoming van zijn verplichtingen, en hij hierin toerekenbaar tekortschiet. Hieronder worden tevens verstaan de betalings- en medewerkingsverplichtingen van Koper.
  4. De ontbinding van de Overeenkomst laat de betalingsverplichtingen van Koper onverlet indien Pinmobile ten tijde van de ontbinding werkzaamheden heeft verricht of prestaties heeft geleverd.
  5. Ingeval van een voortijdige beëindiging van de Overeenkomst is Koper de tot dan daadwerkelijk gemaakte kosten verschuldigd van Pinmobile op basis van het gestelde (uur)tarief. De (uren)registratie van Pinmobile is hierbij leidend.
  6. Zowel Koper als Pinmobile kan de Overeenkomst zonder nadere ingebrekestelling geheel of gedeeltelijk schriftelijk opzeggen met onmiddellijke ingang ingeval een der Partijen in surséance van betaling verkeert, faillissement is aangevraagd of de betreffende onderneming eindigt door liquidatie of anders dan het samenvoegen of reconstructie van de onderneming. Indien een situatie zoals hierboven vermeld plaatsvindt, is Pinmobile nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen gelden en/of schadevergoeding.
  7. Alle postcontractuele verplichtingen uit deze voorwaarden en de Overeenkomst die naar hun aard bestemd zijn om ook na ontbinding van de Overeenkomst voort te duren, blijven na ontbinding bestaan. Dit betreft in elk geval de bepalingen inzake de geheimhouding, intellectuele eigendomsrechten, aansprakelijkheid en de geschilbeslechting en rechtskeuzebepaling.

Artikel 6 – Uitvoering van de Overeenkomst

  1. Pinmobile zal zich inspannen om de overeengekomen Dienst voor zover mogelijk, ononderbroken aan te bieden aan Koper, doch staat niet in voor volledige beschikbaarheid van de Diensten. Pinmobile is gerechtigd indien en voor zover er naar zijn oordeel gevaar bestaat voor het foutloos functioneren van de Diensten het gebruik van de Diensten op te schorten. Pinmobile is voorts gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs noodzakelijk acht om een doeltreffend functioneren van de Diensten te kunnen waarborgen.
  2. De Overeenkomst op basis waarvan Pinmobile de Diensten uitvoert, is leidend voor de omvang en de reikwijdte van de dienstverlening. De Overeenkomst zal alleen worden uitgevoerd ten behoeve van Koper. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan de inhoud van de uitgevoerde Diensten in verband met de Overeenkomst.
  3. De door Koper verstrekte informatie en gegevens zijn de basis waarop de door Pinmobile aangeboden Diensten en de prijzen zijn gebaseerd. Pinmobile heeft het recht haar dienstverlening en haar prijzen aan te passen indien de verstrekte informatie onjuist en/of onvolledig blijkt te zijn.
  4. Bij de uitvoering van de Diensten is Pinmobile niet verplicht of gehouden om de aanwijzingen van Koper op te volgen indien daardoor de inhoud of omvang van de overeengekomen Diensten wordt gewijzigd. Indien de aanwijzingen nadere werkzaamheden opleveren voor Pinmobile, is Koper gehouden om dienovereenkomstig de aanvullende bijkomende kosten te vergoeden op basis van een nieuwe offerte.
  5. Pinmobile is gerechtigd om voor de uitvoering van de Diensten naar eigen inzicht derden in te schakelen.
  6. De uitvoering van de Diensten is gebaseerd op de door Koper verstrekte informatie. Indien de informatie gewijzigd dient te worden, kan dit gevolgen hebben voor een eventuele vastgestelde planning. Nimmer is Pinmobile aansprakelijk voor het bijstellen van de planning. Indien de aanvang, voortgang of oplevering van de Diensten wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig, of niet in het gewenste formaat alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, een eventueel voorschot niet tijdig is ontvangen door Pinmobile of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Koper komen, sprake is van vertraging heeft Pinmobile recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak zoals hierboven genoemd komen voor rekening en risico van Koper.

Artikel 7 – Verplichtingen Koper

  1. Koper is verplicht alle door Pinmobile verzochte informatie alsmede relevante bijlagen en aanverwante informatie en gegevens tijdig en/of voor aanvang van de werkzaamheden en in de gewenste vorm te verstrekken ten behoeve van een juiste en doelmatige uitvoering van de Overeenkomst. Bij gebreke hiervan kan het voorkomen dat Pinmobile niet in staat is een volledige uitvoering en/of oplevering van de betreffende stukken te realiseren. De gevolgen van een dergelijke situatie komen te allen tijde voor rekening en risico van Koper.
  2. Pinmobile is niet verplicht om de juistheid en/of volledigheid van de aan haar verstrekte informatie te controleren of om Koper te updaten met betrekking tot de informatie als deze in de loop van de tijd is veranderd, noch is Pinmobile verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van de informatie die door Pinmobile voor derden is samengesteld en/of aan derden wordt verstrekt in het kader van de Overeenkomst.
  3. Pinmobile kan, indien dit nodig is voor de uitvoering van de Overeenkomst, verzoeken om aanvullende informatie. Bij gebreke hiervan is Pinmobile gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten totdat de informatie is ontvangen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schadevergoeding uit welke hoofde dan ook jegens Koper. Ingeval van gewijzigde omstandigheden dient Koper dit direct, dan wel uiterlijk 5 werkdagen nadat de wijziging bekend is geworden, kenbaar te maken aan Pinmobile.
  4. Koper is verplicht om alle technische beveiligingen en overige voorzieningen van de Applicatie van Worldline en andere partijen te beschermen, en de op de Applicatie rustende intellectuele eigendomsrechten te respecteren.
  5. Pinmobile is niet verantwoordelijk voor (ver)storingen van de internet-, telecommunicatie-infrastructuur die buiten de invloedssfeer van Pinmobile ligt en welke kunnen leiden tot onderbrekingen in de beschikbaarheid van de Applicatie. Koper staat zelf in voor adequate beveiliging van haar (draadloze) internetverbinding.
  6. Koper vrijwaart Pinmobile vanaf het moment dat Koper zich eerst bedient van de Applicatie voor alle schade als gevolg van het gebruiken van de Applicatie.
  7. Koper dient zich te onthouden van het toebrengen van enige schade of het verrichten van enige  handelingen waarvan hij redelijkerwijs kan vermoeden dat aan andere gebruikers van de Applicatie schade wordt toegebracht.
  8. Koper is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van het Product waarop hij de Applicatie gebruikt, alsmede voor het beveiligen en geheimhouden van zijn/haar eigen inloggegevens.

Artikel 8 – Betaaloplossing Worldline en andere partijen

  1. Koper en/of zijn werknemer(s) en/of ingeschakelde derden mogen in geen geval het geheime codenummer van de kaarthouder invoeren, het te betalen bedrag bevestigen of de verrichting annuleren. Alleen de kaarthouders zijn bevoegd om deze verrichtingen uit te voeren.
  2. Partijen aanvaarden dat dossiergegevens en documenten op andere dragers dan papier dezelfde bewijswaarde hebben als papieren versies, en dat deze juridisch bindend zijn. Pinmobile behoudt zich het recht voor documenten aan Koper te verstrekken via het medium dat zij het meest geschikt acht, zoals Internet en e- mail. Partijen zullen de toelaatbaarheid van documenten niet betwisten om de eenvoudige reden dat zij in elektronische vorm beschikbaar of verstrekt zijn.

Artikel 9 – Levering Producten

  1. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de Overeenkomst wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, de (aan)betaling niet tijdig is ontvangen door Pinmobile of er door andere omstandigheden buiten de macht van Pinmobile enige vertraging ontstaat, heeft Pinmobile recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. Alle overeengekomen (op)leveringstermijnen zijn nooit fatale termijnen. Koper dient Pinmobile schriftelijk in gebreke stellen en haar een redelijke termijn gunnen om alsnog te kunnen (op)leveren. Koper heeft door de ontstane vertraging geen recht op enige schadevergoeding.
  2. Indien de Koper afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is Pinmobile gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van Koper.
  3. Indien het Product wordt bezorgd door Pinmobile of een externe vervoerder is Pinmobile gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen. Deze zullen alsdan afzonderlijk worden gefactureerd.
  4. Indien Pinmobile gegevens behoeft van Koper in het kader van uitvoering van de Overeenkomst, vangt de levertijd pas aan nadat Koper alle gegevens nodig voor de uitvoering aan Pinmobile ter beschikking heeft gesteld.
  5. Indien Pinmobile een termijn voor levering heeft opgegeven, is deze indicatief. Voor levering buiten Nederland gelden langere leveringstermijnen.
  6. Pinmobile is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij hiervan bij Overeenkomst is afgeweken of aan de deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Pinmobile is gerechtigd het aldus geleverde afzonderlijk te factureren.
  7. Leveringen worden alleen uitgevoerd indien alle facturen zijn voldaan tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen. Pinmobile behoudt zich het recht voor om levering te weigeren indien gegronde vrees voor niet-betaling bestaat.

Artikel 10 – (Op)Levering en installatie software

  1. Pinmobile zal, op in de Overeenkomst bepaalde wijze, de software afleveren dan wel online voor aflevering beschikbaar stellen aan Koper. Eventueel overeengekomen gebruikersdocumentatie wordt schriftelijk, dan wel digitaal aan Koper verstrekt.
  2. Koper aanvaardt de software in de staat waarin deze zich op het moment van aflevering bevindt (‘as is’), derhalve met alle zichtbare en onzichtbare gebreken.
  3. Om het Product te kunnen activeren en verbinden met de centrale computer van de transactieverwerker (acquirer), moet er aan een aantal minimum technische en connectiviteitsvereisten voldaan zijn. Koper dient zich voorafgaandelijk te vergewissen of aan alle voorwaarden voldaan zijn. De beschrijving van die minimale voorwaarden, kunnen per Product teruggevonden worden op de website van Pinmobile.
  4. Indien de aanvang, voortgang of (op)levering van de software wordt vertraagd doordat bijvoorbeeld Koper niet of niet tijdig alle gevraagde informatie heeft aangeleverd, onvoldoende medewerking verleent, het voorschot niet tijdig is ontvangen door Pinmobile of er door andere omstandigheden, welke voor rekening en risico van Koper komen, heeft Pinmobile recht op een redelijke verlenging van de (op)leveringstermijn. In geen geval zijn de opgegeven termijnen fatale termijnen, noch kan Pinmobile aan aansprakelijk gesteld worden voor het overschrijden van de overeengekomen termijn.
  5. Alle schade en bijkomende kosten als gevolg van vertraging door een oorzaak genoemd in lid 4 komen voor rekening en risico van Koper en zullen door Pinmobile bij Koper in rekening worden gebracht.
  6. Behoudens andersluidende schriftelijke overeenkomst, worden de Producten in hun installatie, de software en hun implementatie alsook de Diensten, geacht definitief en onherroepelijk aanvaard te zijn, indien Koper niet binnen een termijn van 48 uur na de installatie of implementatie een schriftelijk en gemotiveerd protest aan Pinmobile heeft gestuurd.
  7. Indien Koper tijdens het gebruik een gebrek aan een door Pinmobile geleverde Dienst of Product vaststelt, dat te wijten is aan Pinmobile, dient hij Pinmobile over dit gebrek te informeren. Indien hij een klacht wenst in te dienen, dan is dat mogelijk binnen een periode van 14 kalenderdagen na de vaststelling van het gebrek.

Artikel 11 – Onderhoud en/of ondersteuning

  1. Pinmobile verbindt zich jegens Koper tot onderhoud c.q. reparatie van de geleverde zaken c.q. software gedurende de abonnementsperiode.
  2. Koper dient eventuele gebreken, fouten of andere storingen schriftelijk (per e-mail) te melden aan Pinmobile, waarna Pinmobile overeenkomstig haar gebruikelijke procedures de gebreken zo spoedig mogelijk en naar haar beste vermogen zal herstellen. Indien herstel niet (meer) mogelijk is, vervangt Pinmobile de gebrekkige Software en/of hardware.
  3. Koper dient eventuele diefstal van het product schriftelijk (per e-mail) te melden aan Pinmobile. Pinmobile zal dan zo spoedig mogelijk vervanging aan Koper doen toezenden. De kosten van de vervangende software worden in rekening gebracht bij Koper.
  4. Het onderhoud en/of de ondersteuning laat de eigen verantwoordelijkheid van Koper onverlet voor het beheer en het gebruik van de Applicatie en de wijze waarop deze worden ingezet. Koper is tevens verantwoordelijk voor de instructie(s) aan het gebruik van de Applicatie door derden die door Koper zijn ingeschakeld.

Artikel 12 – Verpakking en transport Producten

  1. Pinmobile verbindt zich jegens Koper om de te leveren zaken behoorlijk te verpakken en op zodanige wijze te beveiligen, dat zij bij normaal gebruik hun bestemming in goede staat bereiken.
  2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geschieden alle leveringen inclusief omzetbelasting (btw), inclusief verpakking en verpakkingsmateriaal.
  3. Het aannemen van zaken zonder op- of aanmerkingen op de vrachtbrief of het reçu geldt als bewijs dat de verpakking in goede staat verkeerde ten tijde van de aflevering.

Artikel 13 – Onderzoek, reclamaties Producten

  1. Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, doch in ieder geval binnen 14 dagen na ontvangst van het geleverde te (doen) onderzoeken, doch slechts in die mate uit te pakken of te gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of zij het Product behoudt. Daarbij behoort Koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemt met de Overeenkomst en de Producten voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels-) verkeer gelden.
  2. Koper is verplicht te onderzoeken en zichzelf te informeren op welke wijze het Product gebruikt dient te worden. Pinmobile erkent geen aansprakelijkheid voor het verkeerd gebruiken van het Product door Koper.
  3. Eventuele zichtbare gebreken of tekorten dienen na levering schriftelijk (per e-mail) aan Pinmobile te worden gemeld op info@pinmobile.nl. Koper heeft hiertoe een termijn van 14 dagen na levering. Niet zichtbare gebreken of tekorten behoren binnen 14 dagen na de ontdekking doch uiterlijk binnen 6 maanden na levering te worden gemeld. Bij beschadiging van het Product door onzorgvuldige omgang door Koper zelf, is Koper zelf aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het Product.
  4. Als Koper gebrekkige zaken wenst te retourneren, dan geschiedt zulks uitsluitend met voorafgaande schriftelijke (per e-mail) toestemming van Pinmobile op de wijze zoals door Pinmobile aangegeven.
  5. Indien Koper haar herroepingsrecht gebruikt, zal zij het Product en alle toebehoren, voor zover dat redelijkerwijs mogelijk is, in originele staat en verpakking retourneren aan Pinmobile, conform de retourinstructies van Pinmobile. De directe kosten voor retourzendingen zijn voor rekening en risico van Koper.
  6. Pinmobile is gerechtigd een onderzoek te starten naar de echtheid en de staat van de geretourneerde Producten voordat terugbetaling zal plaatsvinden.
  7. Terugbetalingen aan Koper worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doch kan de terugbetaling uiterlijk 14 dagen duren na ontvangst van verklaring van Koper tot ontbinding. Terugbetaling geschiedt op het eerder opgegeven rekeningnummer.
  8. Indien Koper haar reclamerecht uitoefent, heeft zij niet het recht om haar betalingsverplichting op te schorten noch om openstaande facturen te verrekenen.
  9. Bij gebreke van een volledige levering, en/of indien een of meerdere Producten ontbreken, en dit aan Pinmobile te wijten is, zal Pinmobile na een verzoek daartoe van Koper, het ontbrekende Product(en) nasturen dan wel de resterende order annuleren. De ontvangstbevestiging van de Producten is hierbij leidend. Enige schade die door Koper geleden is ten gevolge van de (afwijkende) omvang van de levering, kan niet verhaald worden op Pinmobile.

Artikel 14 – Prijzen en betaling

  1. Alle prijzen zijn in beginsel exclusief omzetbelasting (btw), tenzij anders aangegeven.
  2. Pinmobile voert haar dienstverlening uit conform het overeengekomen tarief. De aankoopprijs van het Product dient vooraf te worden betaald bij bestelling via het Aanvraagformulier.
  3. De maandelijkse vergoedingen aan Pinmobile zijn verschuldigd na ontvangst van de activeringscodes. De maandelijkse kosten gelden per aangesloten Product.
  4. Koper is verplicht de kosten van derden, die na goedkeuring van Koper door Pinmobile ingezet worden, volledig te vergoeden tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen.
  5. Partijen kunnen overeenkomen dat Koper een voorschot dient te betalen. Indien een voorschot is overeengekomen, dient Koper het voorschot te betalen alvorens een aanvang wordt gemaakt met de uitvoering van de dienstverlening.
  6. Koper kan geen rechten of verwachtingen ontlenen aan een vooraf afgegeven begroting, tenzij partijen uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen.
  7. Pinmobile is gerechtigd om de geldende prijzen en tarieven jaarlijks te verhogen conform de geldende inflatie tarieven. Overige prijswijzigingen gedurende de Overeenkomst zijn slechts mogelijk indien en voor zover deze uitdrukkelijk zijn vastgelegd in de Overeenkomst.
  8. Koper dient deze kosten ineens, zonder verrekening of opschorting, binnen de opgegeven betaaltermijn zoals vermeld op de factuur te voldoen op het aan haar kenbaar gemaakte rekeningnummer en gegevens van Pinmobile.
  9. In geval van liquidatie, insolventie, faillissement, onvrijwillige liquidatie of verzoek tot betaling jegens Koper wordt de betaling en alle andere verplichtingen van Koper uit hoofde van de Overeenkomst onmiddellijk opeisbaar.
  10. Indien Koper een deel van zijn factuur betwist, zal Koper de betaling van dit deel alleen kunnen weerhouden totdat de betwisting over dit deel opgelost wordt. Koper is in geen geval gerechtigd de betaling van de andere niet betwiste delen van zijn factuur op te schorten.
  11. Wanneer Koper in gebreke blijft één of meerdere facturen te betalen tijdens een onafgebroken periode van twee maanden volgend op de datum van hun opeisbaarheid, behoudt Pinmobile zich het recht voor om de dienstverlening te beëindigen.

Artikel 15 – Incassobeleid

  1. Wanneer Koper niet aan haar betalingsverplichting voldoet, en niet binnen de daarvoor gestelde betalingstermijn heeft voldaan aan haar verplichting, zal Koper eerst een schriftelijke aanmaning ontvangen met een termijn van 14 dagen na de datum van de aanmaning om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen met daarbij een opgave van de buitengerechtelijke kosten indien Koper binnen die termijn niet aan zijn verplichtingen voldoet, alvorens zij in verzuim raakt.
  2. Vanaf de datum dat Koper in verzuim is, zal Pinmobile zonder nadere ingebrekestelling recht hebben op de wettelijke handelsrente vanaf de eerste verzuimdag tot algehele voldoening, en vergoeding van de buitengerechtelijke kosten conform artikel 6:96 BW te berekenen volgens de staffel uit het besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten van 1 juli 2012.
  3. Indien Pinmobile meer of hogere kosten heeft gemaakt welke redelijkerwijs noodzakelijk zijn, komen deze kosten in aanmerking voor vergoeding. Ook de integrale gemaakte gerechtelijke en executiekosten zijn voor rekening van Koper.

Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud Producten

  1. Alle door Pinmobile geleverde zaken, blijven eigendom van Pinmobile totdat de Koper alle navolgende verplichtingen uit alle met Pinmobile gesloten Overeenkomsten is nagekomen.
  2. Koper is niet bevoegd de onder het eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren indien het eigendom nog niet volledig is overgegaan.
  3. Indien derden beslag leggen op de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is Koper verplicht Pinmobile zo snel als redelijkerwijs verwacht mag worden daarvan op de hoogte te stellen.
  4. Voor het geval dat Pinmobile haar in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft Koper reeds nu onvoorwaardelijke en niet herroepbare toestemming en machtiging aan Pinmobile of door deze aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Pinmobile zich bevinden en die zaken mede terug te nemen.
  5. Pinmobile heeft het recht om de door Koper aangekochte Product(en), onder zich te houden indien Koper nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, ondanks een verplichting tot overdracht of afgifte van Pinmobile. Nadat Koper alsnog aan zijn verplichtingen heeft voldaan zal Pinmobile zich inspannen om de aangekochte Producten zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 20 werkdagen, te leveren aan Koper.
  6. Kosten en overige (gevolg)schade als gevolg van het onder zich houden van de aangekochte Producten komen voor rekening en risico van Koper en zal op eerste verzoek aan Pinmobile worden vergoed door Koper.

Artikel 17 – Garantie Producten en Diensten

  1. Pinmobile staat ervoor in dat de Producten en/of Diensten gedurende de looptijd van het abonnement voldoen aan de Overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, bruikbaarheid en/of deugdelijkheid en de wettelijke regels/voorschriften ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst. Dit geldt ook indien de te leveren zaken bestemd zijn voor het gebruik in het buitenland en Koper van dit gebruik ten tijde van het aangaan van de Overeenkomst uitdrukkelijk schriftelijk melding heeft gemaakt aan Pinmobile.
  2. De hardware componenten van het Product zijn gedekt door een garantie voor goede werking voor een periode van 12 maanden na levering. De garantie komt te vervallen bij:
    1. duidelijke sporen van misbruik van het Product;
    2. aanpassingen of herstellingen door niet door Pinmobile geautoriseerde personen;
    3. het niet respecteren van de instructies voor goede werking van Pinmobile;
    4. verlies van het Product;
    5. diefstal, poging tot diefstal, kwaadwillige beschadiging, beschadigingen door brand of explosies;
    6. beschadiging door overstroming, bliksem, storm, vorst of andere slechte weersomstandigheden;
    7. beschadiging door kortsluiting – beschadiging door periodieke reiniging en onderhoud;
    8. beschadiging door corrosie, waterinsijpeling of elke beschadiging veroorzaakt door vloeistoffen
  3. Verder biedt deze garantie geen dekking voor:
    1. Kosten of inkomstenderving die het gevolg zijn van onbruikbaarheid van het Product;
    2. Kosten voor vervanging van hardware onderdelen of toebehoren die verondersteld worden periodiek vervangen te worden. Dit omvat onder andere batterijen, stekkers, kabels en papierrollen
  4. Koper kan slechts een beroep doen op de door Pinmobile gegeven garantie indien Koper volledig heeft voldaan aan haar betalingsverplichtingen.
  5. Indien Koper zich terecht beroept op de garantie, is Pinmobile gehouden om een kosteloos herstel of vervanging uit te voeren.
  6. Pinmobile staat er niet voor in dat de Producten en/of Diensten zonder fouten en/of onderbrekingen functioneert. Pinmobile spant zich in om fouten (in de programmatuur) binnen een redelijke termijn te herstellen.

Artikel 18 – Opschorting en ontbinding

  1. Pinmobile is gerechtigd om de uitvoering van de dienstverlening geheel of gedeeltelijk op te schorten in verband met preventief, correctief of adaptief onderhoud of andere vormen van dienstverlening.
  2. Pinmobile heeft het recht om de ontvangen of door haar gerealiseerde gegevens, databestanden en meer onder zich te houden indien Koper nog niet (volledig) aan zijn betalingsverplichtingen heeft voldaan, zelfs indien zij wel was betaald, daartoe verplicht zou zijn.
  3. Pinmobile is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verbintenissen op te schorten zodra Koper in verzuim is met de nakoming van enige uit de Overeenkomst voortvloeiende verbintenis, te late betaling van haar facturen daaronder begrepen. De opschorting zal terstond aan Koper schriftelijk worden bevestigd. Pinmobile is in dat geval niet aansprakelijk voor schade, in welke vorm dan ook, als gevolg van het opschorten van haar werkzaamheden.

Artikel 19 – Beperking aansprakelijkheid

  1. Indien enig resultaat dat is vastgelegd in de Overeenkomst niet wordt bereikt, wordt een tekortkoming van Pinmobile alleen geacht te bestaan indien Pinmobile dit resultaat bij het aanvaarden van de Overeenkomst uitdrukkelijk heeft beloofd.
  2. Indien sprake is van toerekenbare tekortkoming van Pinmobile, is Pinmobile uitsluitend gehouden tot betaling van enige schadevergoeding indien Koper Pinmobile binnen 14 dagen na ontdekking van de tekortkoming in gebreke heeft gesteld en Pinmobile deze tekortkoming vervolgens niet binnen een redelijke termijn heeft hersteld. De ingebrekestelling dient schriftelijk te zijn ingediend en bevat een dusdanige nauwkeurige omschrijving/onderbouwing van de tekortkoming, zodat Pinmobile in staat is om adequaat te reageren.
  3. Indien het uitvoeren van de Overeenkomst door Pinmobile leidt tot aansprakelijkheid van Pinmobile jegens Koper, is die aansprakelijkheid beperkt tot de in verband met de Overeenkomst door Pinmobile in rekening gebrachte kosten tenzij de schade is ontstaan wegens opzet of grove schuld.
  4. Pinmobile is niet aansprakelijk voor gevolgschade, indirecte schade, winstderving en/of geleden verlies, gemiste besparingen en schade als gevolg van het gebruik van de geleverde Producten is uitgesloten.
  5. Pinmobile is niet aansprakelijk voor en/of gehouden tot herstel van schade ontstaan door het gebruik van het Product. Pinmobile levert strikte onderhouds- en gebruiksinstructies die door Koper nageleefd dienen te worden. Alle schade aan Producten ten gevolge van het gebruiken is uitdrukkelijk uitgesloten van aansprakelijkheid (hieronder verstaan gebruikssporen, gebruiksschade, valschade, licht- en waterschade, diefstal, vermissing etc.).
  6. Pinmobile is niet aansprakelijk voor schade die het gevolg is of kan zijn van enig handelen of nalaten naar aanleiding van (onvolkomen en/of onjuiste) informatie op haar website of de Applicatie.
  7. Pinmobile is niet verantwoordelijk voor fouten en/of onregelmatigheden in de functionaliteit van de Applicatie en is niet aansprakelijk voor storingen of het om welke reden dan ook niet beschikbaar zijn van de Applicatie.
  8. Koper is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van zijn eigen (e)-apparaat, beveiliging van wachtwoorden en meer. In geen geval is Pinmobile aansprakelijk voor gebreken in de beveiliging van Koper.
  9. Koper staat in voor de juistheid en volledigheid van de door hem verstrekte informatie en wensen met betrekking tot de Producten.
  10. Koper draagt volledig het risico van opzet van zijn werknemer(s) en/of ingeschakelde derden en is volledig aansprakelijk voor eventueel misbruik of fraude die zijn personeel en/of ingeschakelde derden zouden begaan tijdens het gebruik van het Product en/of van de Diensten die Pinmobile levert, en staat in voor de fouten begaan door zijn werknemers en/of door Koper ingeschakelde derden.
  11. Koper dient ervoor te zorgen dat klachten van de kaarthouder uitsluitend aan Koper worden gericht. Indien Koper de kaarthouder niet kan antwoorden, zal hij deze naar Pinmobile doorverwijzen.
  12. Pinmobile is niet aansprakelijk voor het eventueel verlies van elektronische of andere gegevens of gelijk welke andere schade omwille van een voorval buiten haar wil zoals diefstal, vernieling, brand, vandalisme, hacking, informaticafraude enzovoort.
  13. Pinmobile staat niet in voor een juiste en volledige overbrenging van de inhoud van en door/namens Pinmobile verzonden e-mail, noch voor de tijdige ontvangst ervan.
  14. Alle aanspraken van Koper wegens tekortschieten aan de zijde van Pinmobile vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Pinmobile binnen een jaar nadat Koper bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Alle aanspraken van Koper vervallen in ieder geval een jaar na het eindigen van de Overeenkomst.

Artikel 20 – Overmacht

  1. Pinmobile is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen op grond van de Overeenkomst niet kan nakomen.
  2. Onder overmacht aan de zijde van Pinmobile wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot: (i) overmacht van toeleveranciers van Pinmobile, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers die door Koper aan Pinmobile zijn voorgeschreven of aanbevolen, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, Applicatie of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit, hacking en DDoS aanvallen), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) brand en (xi) overige situaties die naar het oordeel van Pinmobile buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
  3. Indien een overmachtssituatie langer duurt dan twee maanden, kan de Overeenkomst door elk van de Partijen schriftelijk ontbonden worden. Indien op grond van de Overeenkomst reeds enige prestaties zijn verricht, wordt in een dergelijk geval naar verhouding afgerekend zonder enige verschuldigdheid van elke partij jegens elkaar.

Artikel 21 – Risico-overgang

Het risico van verlies of beschadiging van de Producten die voorwerp van de Overeenkomst zijn, gaat over op Koper indien de Producten in de macht van Koper zijn verstrekt. Hiervan is sprake indien de Producten zijn geleverd op het (digitale) afleveradres van Koper.

Artikel 22 – Intellectuele Eigendomsrechten

  1. Alle rechten van intellectuele eigendom van Pinmobile, waaronder verstaan aan Koper ter beschikking gestelde Product, databestanden, apparatuur en/of andere materialen waaronder verstaan maar niet beperkt tot ontwerpen, analyses, rapporten, documentatie en offertes alsmede al het voorbereidend materiaal daarvan, berusten uitsluitend bij Pinmobile, en/of derden c.q. toeleveranciers indien deze rechten reeds toebehoorden aan anderen dan Pinmobile.
  2. Het is Koper verboden om alle stukken waarop de IE-rechten en auteursrechten van Pinmobile rusten te openbaren en/of te vermenigvuldigen, te wijzigen of ter beschikking te stellen aan derden zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van Pinmobile en een daartoe overeengekomen geldelijke vergoeding. Indien Koper wijzigingen wenst aan te brengen in door Pinmobile opgeleverde zaken, dient Pinmobile expliciet akkoord te geven op de voorgenomen wijzigingen.
  3. Het is Koper verboden om de producten waarop de intellectuele eigendomsrechten van Pinmobile rusten anders te gebruiken dan overeengekomen in de Overeenkomst.
  4. Partijen zullen elkaar informeren en gezamenlijk optreden tegen elke inbreuk van de IE-rechten van Pinmobile.
  5. Koper vrijwaart Pinmobile voor aanspraken van derden ter zake van (eventuele) inbreuken en/of aanspraken van derden met betrekking tot hetgeen in het kader van de Overeenkomst aan Koper ter beschikking is gesteld. Koper zal Pinmobile onverwijld informeren over deze inbreuken en/of aanspraken.
  6. Wanneer Koper de naam en/of het logo van Pinmobile wenst te gebruiken voor reclame-, promotiedoeleinden of voor informatie naar Koperen toe, dient Koper op voorhand schriftelijke toestemming van Pinmobile krijgen, uitgezonderd wat betreft promotiemateriaal dat Koper van Pinmobile ontvangt. Reclamemateriaal dat Pinmobile kosteloos ter beschikking aan Koper kan stellen voor promotiedoeleinden of informatie naar Koperen toe, dient op een zichtbare wijze in het verkooppunt van Koper te worden geplaatst. Koper verbindt zich ertoe om de naam en logo’s van Pinmobile uitsluitend te gebruiken in overeenstemming met dit artikel en op een manier die van aard is haar imago en reputatie niet te schaden.
  7. Elke inbreuk van Koper op de IE-rechten (en auteursrechten) van Pinmobile, wordt bestraft met een eenmalige boete ter hoogte van € 10.000,- euro (zegge: tienduizend euro) en een boete van € 500,- euro (zegge: vijfhonderd euro) voor elke dag dat de inbreuk voortduurt.

Artikel 23 – Privacy, gegevensverwerking en beveiliging

  1. Pinmobile gaat zorgvuldig om met de (persoons)gegevens van Koper. Indien daarom gevraagd zal Pinmobile de betrokkene hierover informeren.
  2. Koper is zelf verantwoordelijk voor de verwerking van gegevens die met gebruikmaking van een dienst van Pinmobile verwerkt worden. Koper staat er tevens voor in dat de inhoud van de gegevens niet onrechtmatig is en geen inbreuk maakt op enige rechten van derden. In dit kader vrijwaart Koper Pinmobile tegen elke (rechts)vordering welke verband houdt met deze gegevens of de uitvoering van de Overeenkomst.
  3. Indien Pinmobile op grond van de Overeenkomst dient te voorzien in beveiliging van informatie, zal deze beveiliging voldoen aan de overgekomen specificaties en een beveiligingsniveau dat gelet op de stand van de techniek, de gevoeligheid van de gegevens, en de daaraan verbonden kosten, niet onredelijk is.

Artikel 24 – Overdraagbaarheid en wijzigingen aan de identificerende gegevens

  1. Koper kan deze Overeenkomst niet aan een derde overdragen zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Pinmobile. Wanneer Koper zijn bedrijf overdraagt, dient hij Pinmobile schriftelijk op de hoogte brengen van deze overdracht. Koper verbindt zich tot naleving van zijn verplichting tot betaling van de facturen en zijn verplichtingen voortvloeiend uit de Overeenkomst na te leven tot de einddatum van zijn de Overeenkomst.
  2. Koper dient Pinmobile schriftelijk (per e-mail) op de hoogte te brengen van alle wijzigingen betreffende zijn belangrijke gegevens zoals zijn Handelsnaam, adresgegevens, contactpersoon gegevens, inschrijvingen in KVK en belasting registers. Er zal geen rekening gehouden worden met de wijzigingen indien Koper deze niet meegedeeld heeft aan Pinmobile.
  3. De aanvragen moeten naar Pinmobile minimum 10 werkdagen voor de effectieve datum van de overname van het bedrijf of van de wijziging gestuurd worden. Als de te crediteren rekening ook een bankrekening ten gunste van Pinmobile is, dient Koper bij zijn aanvraag tot wijziging van zijn rekeningnummer Pinmobile een nieuw incasso toestemming zenden, samen met de aanvraag tot wijziging.

Artikel 25 – Klachten

  1. Indien Koper niet tevreden is over de service van Pinmobile en/of klachten heeft over de (uitvoering van de) Overeenkomst is Koper verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de betreffende aanleiding die tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen gemeld worden via info@pinmobile.nl met als onderwerp “Klacht”.
  2. De klacht moet door Koper voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Pinmobile de klacht in behandeling kunnen nemen.
  3. Pinmobile zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
  4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 26 – Toepasselijk recht

  1. Op de rechtsverhouding tussen Pinmobile en Koper is Nederlands recht van toepassing.
  2. Pinmobile heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en zal Koper hiervan op de hoogte stellen. Pinmobile zal Koper ten minste een kalendermaand op voorhand in kennis stellen van deze aangepaste voorwaarden. Koper heeft het recht om de toepassing van de nieuwe voorwaarden te weigeren, wat aanleiding zal geven tot een beëindiging van de dienstverlening met de gebruikelijk opzegtermijn van één maand. Wanneer de termijn van één maand is verstreken, wordt Koper verondersteld de nieuwe voorwaarden aanvaard te hebben.
  3. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Pinmobile en Koper worden beslecht bij de bevoegde rechter van de rechtbank Midden-Nederland, locatie Utrecht, tenzij bepalingen van dwingend recht leiden tot de bevoegdheid van een andere rechtbank.

Naarden, 7 juli 2021