Dan kan je het beste de app verwijderen en opnieuw installeren volgens de onderstaande instructies. Vergeet daarbij niet je TID en UID code op te schrijven en die staan in je Xengo app onder voorkeuren.
Activatiestappen PinMobile:
- Schakel de XENGO aan via de aan/uit knop
- Laat de Xengo helemaal opstarten,
- Toets de knop in met de gele pijl < en selecteer optie 1 ‘gegevensdrager/databearer’
- Voer de SUPERVISOR code ‘8497’ in en druk op groene knop ‘0’.
- Ga op je smartphone of tablet naar ‘Instellingen’ en ‘Bluetooth’, druk op ‘Apparaten zoeken’ en selecteer ‘XENGO’
- Op je smartphone of tablet verschijnt een bericht met een code. Voer op de XENGO de code in en druk op ‘OK’. Zodra de koppeling succesvol is, vermeldt de display ‘Klaar’
- Ga naar de Appstore (iOS) of Google Play Store (Android) en download de ‘XENGO Mobile Pay’ app op je smartphone of tablet.
- Configureer de ‘XENGO Mobile Pay’ app door de gevraagde velden onder voorkeuren in te vullen. Hier vul je ook de TID en UID code in. Het serienummer staat op de achterkant van de pinreader en zijn de laatste 8 cijfers van de reeks die begint met S/N.
- De app en pinreader kunnen vragen om een software update en dat moet je toestaan. Dit kan even duren.
Het kan ook aan een instabiele internetverbinding liggen en kan je het daarom ook proberen op 4/5G van je mobiele provider in plaats van wifi of juist andersom?