Zoek in de kennisbank

Meest gestelde vragen

  • Mijn Xengo pinapparaat geeft HW attack aan.

    Helaas kunnen we dit niet op afstand oplossen en kunnen we de Xengo ook niet meer vervangen.

    De Xengo’s worden namelijk niet meer gemaakt en zijn niet meer te verkrijgen.

    Daarom kan je het beste overstappen naar een van onze nieuwe pinoplossingen met en zonder pinapparaat:
    Wat kost een pinapparaat

    We doen dit met andere partners en daarom hebben we een nieuwe aanvraag van je nodig.

    Na het verwerken van je nieuwe aanvraag zullen we automatisch je abonnement aanpassen en de Xengo afsluiten.

    Lees meer in dit artikel

  • Hoe hou ik overzicht van mijn transacties?

    Bij elke pinoplossing van Pinmobile krijg je een eigen account waar je je transacties, kosten en uitbetalingen kan inzien en downloaden. Klik hier voor meer informatie voor jouw pinoplossing.

  • Wanneer ontvang ik mijn omzet?

    Xengo pinreader:
    Je ontvangt dagelijks op werkdagen je omzet met een vertraging van 1-2 dagen.

    De eerste keer kan het een dag langer duren en de kosten worden direct ingehouden door Worldline op je omzet dus hele kleine bedragen worden niet uitgekeerd omdat de kosten hoger zijn dan de kosten.

    K300 Mini:
    Je ontvangt dagelijks op werkdagen je omzet met een vertraging van 1-2 dagen.

    De eerste keer kan het een dag langer duren en creditcard transacties hebben iets meer vertraging.

    De transactiekosten bij de K300 mini worden achteraf door PinMobile in rekening gebracht met de maandelijkse factuur en incasso voor je abonnement en transactiekosten.

    Tap to Pay:
    Je ontvangt dagelijks op werkdagen je omzet met een vertraging van 1-2 dagen.

    De eerste keer kan het een dag langer duren en de kosten worden direct ingehouden door Paynt op je omzet dus hele kleine bedragen worden niet uitgekeerd omdat de kosten hoger zijn dan de kosten.

  • Hoe kan ik mijn iban wijzigen?

    Stuur een mail naar info@pinmobile.nl en geef aan dat je het iban wilt wijzigen. Vermeld daar bij altijd je bedrijfsnaam, je nieuwe iban en welke type pinoplossing je hebt.

    Afhankelijk van welke oplossing je hebt kunnen we het iban direct aanpassen en mailen we een formulier dat nodig is om je iban te wijzigen. Dat is afhankelijk van de betaalverwerker van je pinoplossing zoals Sepay, Worldline of Paynt.

  • Hoe kan ik mijn adres wijzigen?

    Stuur een mail met je nieuwe adres naar info@pinmobile.nl en geef aan dat je het adres wil wijzigen. Vermeld daar bij altijd je bedrijfsnaam en welke type pinoplossing je hebt.

  • Transactie is dubbel afgeschreven en 1 keer ontvangen

    Als het bedrag niet op je overzicht staat (online of in de app) dan is het bedrag niet echt afgeschreven bij je klant en we zullen proberen uit te leggen wat er precies is gebeurd.

    Reservering

    Het kan voorkomen dat een transactie niet volledig slaagt maar waarbij de transactie wel al door de 1ste fase heen is. In de 2de fase moet, na het aanbieden van de transactie, een bevestiging komen van de issuing bank (bank van de kaarthouder) of de betaling wel of niet geaccepteerd is. Als deze respons uitblijft dan staat deze transactie wel al `gereserveerd’ voor uitbetaling en is dit ook zichtbaar op het bankafschrift van de kaarthouder. Dit kan o.a. voorkomen bij het tijdelijk wegvallen van de communicatie van de betaalautomaat door een haperende internetverbinding of als de kaart te vroeg uit de pinreader wordt getrokken.

    Transactie verdwijnt uit overzicht

    Doordat er geen bevestiging/respons komt van de bank van de kaarthouder, wordt deze transactie na ca 7-10 dagen vrijgegeven en dus niet definitief van de rekening van de kaarthouder afgehaald en verdwijnt dan ook van het rekening overzicht.

    Het verwarrende in deze situatie is dat de kaarthouder het `gereserveerde’ bedrag wel op zijn bankafschrift ziet. Deze is in een dergelijk geval dus geen betrouwbaar bewijs.

    Bank corrigeert de afschrijving

    Mocht de transactie niet vanzelf vervallen dat moet de kaarthouder naar zijn bank om het te herstellen. De bank zal bevestigen dat het bedrag niet definitief van de rekening van de kaarthouder wordt ingehouden.

    We begrijpen dat dit vervelend is maar gelukkig komt het sporadisch voor.

    Verder is het belangrijk om de nieuwste versie van de app te hebben geïnstalleerd. Je kan dat nakijken in de App of Playstore en daar de laatste versie downloaden.

  • Xengo App doet 1-10 pogingen en breekt af

    De tellers in de App moeten worden gereset. Dat regel je in de Xengo App door naar instellingen/voorkeuren te gaan en helemaal onderaan de optie ‘tellers resetten’ selecteren. Nu kan je weer een transactie doen.

Kennisbank

Klik op één van de onderstaande kennisbank onderwerpen om snel een antwoord op je vraag te vinden.

Vraag stellen?

Kan je jouw vraag niet vinden via de zoekfunctie of in onze kennisbank?
Stuur je vraag naar info@pinmobile.nl of gebruik het onderstaande support formulier.
We proberen je altijd binnen 1 werkdag te antwoorden.

"" geeft vereiste velden aan